Idag kom årets fröleverans

Årets fröbeställning från Impecta.

Vad kul det är när årets beställning av fröer dimper ned i brevlådan. Idag kom mina kompletteringsfröer från Impecta – sådant jag hade slut på eller nya grödor jag ville testa. Vi har massor av andra fröer hemma redan, mycket är sådant som jag sparar själv från våra egna plantor så jag trodde inte det skulle bli så stor beställning. Men så här mycket blev det. 😀

Bland årets fröer är det fyra stycken där det blir premiärodling av dem för mig: Curryeternell, Fjällkvanne, Spiskummin och Libbsticka. Och en helt ny pumpasort tänker jag testa i år också, ”Futtsu Black Early”. Fastnade nog mest för den för att den var svart.

I morgon ska jag sätta mig och sortera upp alla fröer så de kommer i rätt ordning, och så bör ju vissa av de här komma ned i jord så snabbt som möjligt. Ja, nu kommer det gå snabbt!

Lämna en kommentar