Hur du återaktiverar ditt Young Living-konto (via mobil)

Just nu får jag många frågor från tidigare aktiva kunder/medlemmar hos Young Living, som vill sätta igång och handla eller köra Young Living-businiess, och då gärna vill vara med i mitt team.

Om det gått mer än 12 månader sedan man gjorde en beställning från Young Living, så har kontot inaktiverats. Det är enkelt att återaktivera sitt konto, och i samband med det går det alldeles utmärkt att flytta över till mitt team, eftersom man gör ett aktivt val vilken värvare och sponsor man vill ha.

Här kommer jag nu att beskriva hur det går till när du sitter vid en dator. Hur du återaktiverar ditt Young Living-konto via dator har jag förklarat här.

Gå in på http://www.youngliving.com i webbläsaren på din mobil, till exempel Safari, Google Chrome eller liknande. Scrolla nedåt.
När du scrollat ner på sidan hittar du den svenska flaggan, klicka på ”Sweden”.
När du kommit in på den svenska sidan klickar du på menyn, de tre strecken uppe i vänstra hörnet.
När du klickat på menyn får du upp dessa val, klicka på ”Virtuellt kontor”.
Då dyker dessa val upp, klicka på ”Logga in”.
Fyll i dina tidigare användaruppgifter. Det går att använda medlemsnummer, mailadress eller om du hade ett specifikt användarnamn. Klicka sedan på ”fortsätt”.
Därefter fyller du i ditt lösenord, och klickar på ”Logga in”.
Om ditt konto är inaktiverat, får du upp en popup-ruta som förklarar att du kan återaktivera genom att göra ett nytt köp. Klicka på rutan ”Återaktivera Mitt Medlemskap”.
Nu kommer du till en sida med de uppgifter som finns registrerade på dig gällande namn, adress, telefonnummer och mailadress. Kontrollera att uppgifterna stämmer, eller ändra om det är något som behöver förnyas. Scrolla sedan nedåt.
Klicka sedan på ”Nästa”.
Nu kan du fylla i ditt lösenord igen, och bekräfta det ytterligare en gång. Här kan du också byta lösenord om du vill det. Klicka sedan på ”Spara”.
Nu är det åter igen dags att klicka på ”Nästa”.
Nu kommer du till en översikt med primär adress, leveransadress och betalningsmetoder. Kolla så allt stämmer, ändra om det behövs, och scrolla nedåt igen.
Klicka sedan vidare på ”Nästa”.
I detta skede ser du vad du tidigare hade för värvare och sponsor hos Young Living. Om din värvare inte längre är aktiv finns ingen uppgift där. När du återaktiverar och vill ta chansen och byta till mitt team, klickar du på ”Byt sponsor och värvare”.
I popup-rutan som dyker upp fyller du då i båda rutorna i mitt ID-nummer hos Young Living: 26586333 Därefter klickar du på ”Verifiera”.
Kolla så det fungerade, så det står Jenny Schwieler Staaf (#26586333) på både ”Sponsor” och ”Värvare” och scrollar nedåt.
Därefter läser du igenom de Allmänna villkoren, klickar i bekräftelserutan och sedan klickar du på ”Godkänn och fortsätt”.
Nu är du redo att återaktivera ditt konto som ny medlem i mitt team! Du gör en engångsbeställning, väljer varor och betalar för dem. När beställningen är genomförd dyker du upp i mitt team! Antingen kontaktar du mig och berättar att du valt att komma med i mitt team, eller så ser jag det genom att du finns bland mina medlemmar, och då kontaktar jag dig för att höra vilken form av kommunikation just du vill ha, och så utgår vi från det. Varmt välkommen till mitt Young Living-team!

Mitt ID-nummer hos Young Living är 26586333, och genom att välja mig som värvare och sponsor ingår du automatiskt i dessa Young Living-team/grupper:

  • Jenny goes oljebanans
  • Hello Good Living
  • Botanical Friends
  • Hello Essentials Sverige
  • Global Oilers Sverige
  • The Global Oilers
  • Hello Essentials
  • Oil Social Club
  • The Distillery
  • The Oilers Collective
  • Explore Essentials
  • Janell’s Aroma Rickstars
  • You Infuse
  • Essential YL Connections
  • Spruce Society

Vill du kontakta mig hittar du olika sätt att nå mig på här.

Lämna en kommentar